onsdag, augusti 01, 2007

 
När klockan blivigt 12 fick lanslags kaptenerna åka in till scoring office för att få nya tävling uppgifter. Uppgifterna såg i princip ut som tidigare, samma brytpunkter men med AAT-bana med ca 25km radie på areorna vid varje brytpunkt och start kl 13. Vädret var väl inte optimalt så de provade sedan att skjuta starten till kl 14. När de sedan skjöt starten till kl 15 kändes det riktigt löjligt eftersom himlen såg tråkigare ut än tidigare. Vid 15 fick vi sedan en ny uppgift.. men brytpunkterna: baren - sitta på stol o dricka öl - toaletten, man räknar med att folk är ute på banan i ca 3h och sedan utelandning hos tyskarna kl 19. Tur för lagen så ser det ut att bli bättre väder imorgon så piloterna ska säkerligen flyga och därför kör de ikväll.

 

Dag 4

Idag var det griddning som vanligt och briefing 10. Vädert ser väl ut att bli som det blir... Hirlam såg inte positiv ut, ganska grått, men vädert ser bättre ut än prognogen. Tävlingupgiften för standard är ca 26mil och klubb ca 23mil. Samtliga banor går söderut och har brytpunkter i Polen. Hoppas nu att piloterna kommer upp och hem igen i tid, det är ju tysk-schweitsisk afton ikväll. Första start är tänkt till kl 12, men det finns risk för regn, så vi får se.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?